Als rijschoolhouder wil je natuurlijk zoveel mogelijk jongeren bereiken. Maar hoe bereik je deze jongeren? En wist je dat het belangrijk is om niet alleen de jongeren te bereiken, maar ook de ouders? In dit artikel geven we 7 tips die je direct kunt toepassen bij je rijschool!
1. Bied gratis online rijles praktijk tips aan
Op deze manier laat je als rijschool zien dat je verstand van zaken hebt en actueel bent. Geef bijvoorbeeld praktijkvoorbeelden met behulp van afbeeldingen: wie heeft in deze situatie voorrang? Wat betekent dit bord? En vertel hier vervolgens iets over.
2. Richt je ook op de ouders om jongeren te bereiken
Bijna iedere studie over marketing voor jongeren suggereert precies hetzelfde: richt je ook op de ouders. En wat is nog steeds een effectieve manier om met de ouders in contact te komen en te communiceren? Slimme traditionele marketing. In tegenstelling tot wat sommigen geloven, is traditionele marketing zeker nog niet voorbij. Het werkt nog steeds. Een combinatie hiervan is ideaal: het gebruik van online- en traditionele marketing.
3. Adverteer met je rijschool voor de lange termijn
Adverteer niet alleen voor het afnemen van rijlessen, maar ook om gezien te worden door je potentiële doelgroep. Een jongere heeft misschien vandaag geen belang bij rijlessen, maar over een jaar wel. Komt jouw gerichte advertentie even van pas! Hij of zij heeft dit onthouden en zal later bij je terugkomen voor rijlessen.
4. Zorg voor goede content voor je rijschool
Nieuwe, relevante content is altijd een goed idee. Op deze manier houd je je doelgroep verbonden. Probeer verschillende soorten content aan te leveren:
- Online artikelen
- Nieuwsbrieven
- Video’s
- Blogs
En bekijk wat het beste werkt voor jouw doelgroep.
5. Wees aanwezig bij lokale evenementen
Ondanks dat je doelgroep veelal online actief is, zijn ze ook zeker offline te vinden. Zorg er dus voor dat je ook offline aanwezig bent. Je kunt bijvoorbeeld visitekaartjes neerleggen op scholen, verenigingen of andere plekken waar veel jongeren aanwezig.
6. Geef een gratis theorie of praktijk lezing
Dit kan bijvoorbeeld online, met een webinar. Een andere mogelijkheid is om een ruimte af te huren en daar een informatieve lezing te geven. Op deze manier kun je je rijschool op een relatief goedkope manier onder de aandacht brengen bij jongeren.
7. Blijf lokale rijschool concurrentie voor
Dit klinkt misschien wat cliché, maar het is zeker van belang om met je rijschool in je regio een voorsprong op je concurrentie te hebben om meer aanmeldingen te krijgen. Heb je iets nieuws met je rijschool? Een nieuwe lesauto? Ga je iets op een bepaalde manier aanpakken? Neem dan eens contact op met de lokale krant om er iets over te laten schrijven.